Gadżety firmowe w marketingu sklepów z zabawkami

Posted on

Gadżety firmowe

Gadżety firmowe

Współcześnie jednym z najskuteczniejszych i najczęściej stosowanych działań w marketingu i reklamie większości przedsiębiorstw jest dystrybucja różnych gadżetów reklamowych. Gadżety te są bardzo różne, co jest ich główną zaletą, a dodatkowo posiadają też (najczęściej) atrakcyjny wygląd i wiele innych walorów i dodatków, które decydują o ich ogólnej przydatności w reklamie. Owa różnorodność gadżetów reklamowych, o której mowa, powoduje, że firma, która emituje je na rynek, może swobodnie wybrać gadżet najlepiej pasujący do podejmowanej kampanii reklamowej oraz dopasować do niego ewentualne dodatki. Weźmy, jako przykład, sklepy z zabawkami.

Sklepy te mogą dystrybuować bardzo różne gadżety firmowe. Przykład branży wybrano, bowiem powstanie wielu nowych sklepów spowodowało nasilenie się konkurencji między nimi. W warunkach wolnego rynku jest to sytuacja normalna, ale dla tych sklepów jest to duże wyzwanie. Sprawdźmy, jak mogą sobie z nim radzić, na przykładzie różnorodnych gadżetów.

Gadżety firmowe, czyli np. długopisy, kubki, talerzyki, breloczki, słodycze, itp., są przez przedstawicieli owego sklepu lub firmy współpracującej z nim (np. agencji reklamowej) rozdawane np. przypadkowym przechodniom w miastach. Służą wówczas jako upominki, co ma na celu pozyskanie nowych klientów spośród przypadkowych przechodniów. Metoda ta jest dobra, bo można w ten sposób szybko dotrzeć do dużej liczby ludzi. Oczywiście nie wszyscy z nich staną się klientami sklepu, ale niektórzy na pewno tak. Jeśli do tego gadżety te rozdaje się też na terenie samego sklepu, np. wręczając je przychodzącym tam dzieciom, rezultat jest podwójnie dobry.

Gadżety firmowe, reklamujące sklepy z zabawkami, często eksponują nazwę i logo owego sklepu poprzez nadruk. Nadruk taki powinien spełniać kilka warunków, które dodadzą gadżetowi atrakcyjności. Po pierwsze, musi on być widoczny z daleka, aby oddziaływał skutecznie na klienta – odbiorcę tej reklamy. Poza tym ważna jest kwestia doboru barw, kształtów i ogólnie, treści. Wszystko to są kwestie do indywidualnego ustalenia przez sklepy i firmy współpracujące (rzeczone agencje reklamowe).

Tags: , ,