Drukarki fiskalne, a może kasy fiskalne?

Posted on

Drukarki fiskalne

Drukarki fiskalne

Każdy właściciel firmy rozpoczynający swoją działalność w segmencie handlu detalicznego, prędzej czy później staje przed dylematem związanym z wyborem odpowiedniego urządzenia fiskalnego. To bardzo ważny dla przedsiębiorcy moment, jako że od poprawności dokonanego wyboru zależeć będzie w przyszłości skuteczne prowadzenie sprzedaży. Nieodpowiednio dobrany produkt przyczynić może się do niemałych strat finansowych i spowodować pewne problemy. Na rynku spotkać można się z dwoma grupami tego typu urządzeń – drukarkami orz kasami fiskalnymi.Drukarki fiskalne to urządzenia, które nie pracują samodzielnie, lecz współpracują z komputerem. Jak to wygląda w praktyce? Sprzedaż jest tutaj dokonywana przez dedykowany program, a zadaniem drukarki jest jedynie wydrukowanie paragonu do klienta. Urządzenie to odpowiedzialne jest wyłącznie za rejestrację sprzedaży w formie paragonu fiskalnego. Dzięki sprzedaży za pośrednictwem programu, przedsiębiorca ma dostęp do magazynów w stanie rzeczywistym. Tego typu drukarka nie ma możliwości sprzedaży większej ilości produktów, niż aktualnie znajduje się na stanie lub mniejszej niż realnie pokazuje stan magazynowy. Gdy przedsiębiorca ustawi w programie parametr pozwalający na sprzedaż przy ujemnych stanach magazynowych, możliwa stanie się wówczas sprzedaż poniżej stanu magazynowego. Co za tym idzie – z tej funkcji korzystać należy niezwykle rozważnie.

Drukarki fiskalne mają alternatywę w postaci kas fiskalnych, czyli urządzeń przeznaczonych do ewidencji sprzedaży detalicznej. Pracują one w pełni samodzielnie lub w systemach kasowych. Kasy współpracują z komputerem oraz programem magazynowym na zasadzie „off-line.”

W przeciwieństwie do urządzeń, jakimi są Drukarki fiskalne, w przypadku kas fiskalnych przedsiębiorca nie ma dostępu do aktualnych stanów magazynowych, Komunikacja między kasą a komputerem jest wykonywana na żądanie operatora oraz program w komputerze. Z pomocą kasy fiskalnej sprzedawca może dokonać sprzedaży większej lub mniejszej ilości produktu niż rzeczywisty stan magazynowy.

Tags: , ,